29 Temmuz 2009 Çarşamba

NLP'nin Özü Nedir? NLP'nin Kurucusu John Grinder Anlatıyor!

NLP'yi ilk duyduğumda çok heyecanlanmıştım ve hemen bir NLP sertifika kursuna katıldım. Kursu veren kişi (adı bende kalsın) NLP Master Trainer olmasına rağmen üzülerek söylüyorum ki NLP ile uzaktan yakından ilgisi yoktu. (Bunu 1 ay sonra anlamıştım)

Velhasıl kursta hiç bir şey öğrenmedim ama Anthony Robbins'in Sınırsız Güç kitabıyla tanıştım, hatırlıyorumda saatlerce kütüphanede o kitabı okuyordum. Gerçek NLP ile tanışmam Anthony Robbins ile oldu. (Sonraları Anthony Robbins İçindeki Devi Uyandır kitabında da görebileceğiniz gibi tamamen kendi sistemini oluşturdu. Yakında da '6 Human Needs' 6 insan ihtiyacını anlatan bir kitabı çıkacak)

Sonraları çok güzel bir NLP'ci ile daha tanıştım, bu Emile Ratelband'dı, gerçekten çılgın birisiydi ve NLP'yi mükemmel uyguluyordu. NLP merakım arttı ve hemen piyasadaki bütün NLP kitaplarını okumaya başladım ve hayal kırıklıkları bir bir geldi, NLP kitapları bana samimi gelmemişti sonra NLP eğitmenlerini araştırdım, çok nadir bir iki dışında NLP eğitmenleri de bana samimi gelmedi. (Ki neredeyse %80'ni ile tanıştım) Not: Mutlaka tanımadığım harika NLP eğitmenleri vardır, onlardan özür diliyorum.

Ne zaman John Grinder ve Richard Bandler'in (NLP'nin kurucuları) kitaplarını buldum, NLP tutkum geri döndü. Çünkü ben Richard ve John'da şunu gördüm, onlar tutkularının peşinden gitmiş, bu teknikleri öğretip para kazanmakla ilgilenmemişler, neler yapabiliriz onları düşünmüşler, deliler hastanesinde çalışmışlar, fobiklerle, öğrenme zorluğu çekenlerle birebir uygulama yapmışlar ve sonrası gelmiş. Tony Robbins ve Emile Ratelband'da da olanda bu.

Bugün her yerde NLP eğitmeni var, belgeyi alan NLP eğitmeni oluyor. Ben buna asla karşı değilim herkes herşey olabilir, ben bu yazımı başta NLP eğitmenlerine sonra da NLP'yi öğrenmek isteyenlere yazdım. NLP'nin özünü hatırlayalım diye yazdım, ben bugün hala NLP'den yararlanıyorum, özellikle modelleme tekniği hayatımda çok işe yaradı.

Şimdi NLP'nin özü hakkında NLP'nin kurucusu John Grinder'ı dinleyelim.