29 Haziran 2009 Pazartesi

Ağzınızdan Çıkanı Kulağınız Duyuyor mu?

Ağzınızdan Çıkanı Kulağınız Duyuyor mu?

(Bu yazıyı Facebook Sınırsız Güç grubu için yazmıştım, şimdi sizlerle paylaşıyorum)

Bugün kelimelerin gücünden bahsetmek istiyorum size...

Aslında bizim toplumumuz kelimelerin gücünü çok iyi biliyor.

Orhan Gencebay'ın Dil Yarası adlı şarkısı herkesin ezberinde hatta filmi bile çekildi 1984 yılında...

Onun dışında atalarımızda boş durmamışlar;

Tatlı dil yılanı deliğinden
Acı dil akıllıyı çileden çıkarır, demişler.

En keskin ve tehlikeli silah dildir.
Silah yarası geçer, dil yarası geçmez
Silah bir kere, dil bin kere öldürür, gibi ağır ifadeler bile kullanmışlar :)

Ayrıca biz İstiklal Marşından, Gençliğe Hitabe'den de kelimelerin ne kadar önemli olduğunu biliyoruz.

Şairlerin, Liderlerin seçtiği o özel kelimeler, bir milletin duygularını tetikledi ve onları silkeleyip ayağa kaldırdı.

Hepimiz kelimelerin bu gücünün farkındayızdır fakat kelimelerin duygusal hayatımızı, hatta sağlığımızı etkileyeceğinin pek farkında değilizdir.

Ben insanlara, ‘Kötü durumda olsanız dahi, iyiyim, harikayım' deyin ki değişim başlasın dediğimde çoğu bunu polyanacılık olarak görür. Ben de onlara şunu derim, ‘O zaman senin mantığına göre bu ülkeyi bağımsızlığa polyanacılar kavuşturdu'. Onlar en karanlık zamanda aydınlıktan konuşuyorlardı ve karanlıktan konuşmanın onları daha fazla karanlığa gömeceğini biliyorlardı. Onun için dillerinde hep aydınlık vardı, aydınlık yarınlar...

Şimdi sizden bir şey istiyorum, ne zaman ama ne zaman birisi size nasılsın dese, ona 'Harikayım' deyin ki değişim başlasın...

Kelimeler konusunda bir buçuk saate yakın seminer veriyorum bu konu bayağı ayrıntılı ama burada kısa kesmek zorunda kalacağım. Yazının sonunda sizinle bir video paylaşacağım. Duymuşsunuzdur, Masoru Emoto insan düşüncelerinin suyu nasıl etkilediği üzerine bir araştırma yaptı, hatta yakın zamanda İstanbul'da bir seminer de verdi.
Birazdan göreceksiniz, suya söylediğiniz kelimeler suyu mükemmel bir hale de getirebiliyor, onu mahvedebiliyor da...

Vücudunuzun %80'inin su olduğunu düşünürsek...

Kolay gelsin..
Harika günler, Hakan....

Kelimelerin Gücü Adına Güç Sizde Artık!