19 Kasım 2008 Çarşamba

İnançlar 4, Bilgi ve Geçmişteki Deneyimlerimiz

2. Kaynak: Bilgi

İnançları oluşturmanın bir diğer yolu da bilgidir. Bilgiyi deneyimle kazanılabilir ya da kitaptan, filimlerden alınabilir. Hepimiz kitap okuyan insanların daha başarılı, daha iyi insanlar olduklarını biliriz. Tabi bu hangi kitapları okuduğunuza da bağlı. Eğer başarmış insanların kitaplarını okursanız sizde de başarı inançları olur. Hayatın bir rezillik, dünyanın kötü bir yer olduğuna dair kitapları okursanız inancınız bu yönde gelişir. Çok yakın bir arkadaşım sürekli dünyanın kötü bir yere gittiğine dair, insanların ne kötülükler yaptığına dair kitaplar okuyordu. Sonra ne mi oldu, okuduklarının hepsi onun inancı oldu ve gözümün önünde değişimi beni çok şaşırttı. Asla yapmayacağı şeyler yapmaya başladı. İşte bu arkadaşımın örneğini başarı kitapları okuyan insanlarla değiştirin ve sonuçlarda değişsin.

Filmler, çağımızın en güzel bilgi kaynakları. Filmlerde binbir çeşit ama ayıklamayı bildiğinizde tadından yenmiyor. İnanç demiştik, ben yapamayacağım bir çok şeyi, izlediğim özel belgesellerdeki kişileri modelleyerek yaptım. Bunlar insanlara imkansız gelen bedensel gösterilerdi. Ben inancın nasıl oluştuğunu bildiğim için sürekli ve sürekli izledim, ta ki benimde yapabileceğim inancı oluşana dek, ta ki bunun kesinlikle yapılabileceği inancı oturan dek... Ve sonra yaptım. Doğru filmler, doğru bilgiler inançların değişimde çok büyük bir role sahiptir ve en güzeli bizim buları almak bizim kendi irademizdedir.

3. Kaynak: Geçmişteki Deneyimlerimiz

Eğer bir şeyi bir kere yaptıysanız büyük ihtimal ikinciye de yapabilirsiniz. Lunapark gittiğiniz zamanları hatırlayın. Mutlaka binmekten korktuğunuz bir oyuncak vardır. Benim vardı mesela, Ranger diye bir oyuncak, havada ters dönüyor. Ne zaman ki korkumu yendim ve bindim ondan sonraki binişlerim hep rahat ve sadece eğlence üzerineydi.

İşte inançlarda böyledir. Eğer kendinizi içinden çıkılmaz bir durumda hissettiğiniz bir zaman olursa kendinize şöyle sorun; 'Ben bundan daha kötü bir olay yaşadım mı? Peki bu olayı çözümledim mi?' mutlaka başınıza daha kötü olaylar gelmiş ve sizde bunun üstesinden gelmeyi becermişsinizdir. Bunu düşündüğünüz anda sorununuzu %90 çözersiniz, çünkü çözeceğinize inanırsınız. Çünkü siz bunu daha öncede çözdünüz.

Şimdi neler başardığınızı hatırlamanın zamanı değil mi? Ne zaman zor bir durumda olursanız, 'Ben neler başardım?' diye sorun kendinize, ısrarla ama...

Topluluk Önünde Konuşamam.
Eğer bir kere konuştuysanız tekrar konuşabilirsiniz.

Soru: Çok güzel ama, ya benim hiç deneyimim yoksa...
Cevap: Güzel, o zaman hemen yeni bir deneyim yaratalım. Bu da inancın 4. Kaynağıdır. Hayal.

(inançlar 5 yazısına bakın)